reklama

Relatívnosť veľkosti

Howard ma po obchodnom rokovaní pozval na obed do útulnej reštaurácie v centre Šanghaja s malebným výhľadom na rieku Huangpu. Jeho čínske meno ani nepoznám, aj na vizitke mal napísané Howard, bussiness director. Hovoril na Číňana veľmi dobre po anglicky, s americkým prízvukom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

„Koľko má obyvateľov Šanghaj?" - pýtam sa.

„Asi 23-25 miliónov"

„A koľko má obyvateľov ...Slova...?" - Howard sa snaží spomenúť na to, čo som mu povedal už skôr.

„Slovakia" - pomáham. „ Asi 5 miliónov."

Howard trochu zneistie: „To je mesto ?"

„Nie, to je štát" - upresňujem.

Naša konverzácia sa preruší, prichádza Howardova manželka. S obradným úsmevom sa postaví predo mňa a mierne sa ukloní, okamžite inštinktívne vstávam. Howard nás predstavuje. Po krátkej čínskej slovnej výmene Howard vyťahuje kreditku a podáva ju manželke, ktorá nás s milým úsmevom a úklonom opúšťa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ona s nami nebude obedovať?" - pýtam sa.

„ Nie, už má program, pracuje tu neďaleko v banke a s kolegyňami využívajú obedňajšiu prestávku na nákupy v okolitých nákupných centrách". - odpovedá trochu smutne.

„A tebe sa to nepáči" - s úsmevom dedukujem z jeho výrazu tváre.

„Veru nepáči, ale nepomôžem si. Šanghaj ju pokazil. Šanghajské ženy sú až príliš emancipované. Stretávajú sa po skupinách, vysedávajú po kaviarniach a majú mániu v nakupovaní. Preto som nechcel manželku zo Šanghaja. Ja som konzervatívny, mám rád tradície."

„A ona nie je zo Šanghaja..." - nadväzujem.

„Nie. Ona je z dediny pri mori asi 200 km od Šanghaja na juh. Tam ešte ctia tradície. Mám tam rodinu a občas tam zájdem, keď som už vyhorený z pracovného stresu a hluku veľkomesta, aby som si v tichu oddýchol a načerpal nových síl. Tak sme sa aj zoznámili, počas prechádzky v parku."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„A koľko má tá dedina ( použil slovo „village" ) obyvateľov ? - zaujímam sa.

Howard sa chvíľu zamyslel, aby mi dal pokiaľ možno čo najpresnejšiu odpoveď: „Asi 350.000."

„350.000?" - dobre som rozumel ?

„350.000" - zopakuje Howard .... a pokračujeme v obede.

andrej smolka

andrej smolka

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... verím v premenu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu